Thursday, April 9, 2009

murid2 mungkin tidak sukakan saya kerana garang tetapi bukan bermaksud saya benci mereka tetapi sayang...........

6 comments:

  1. saya tak rasa cikgu begitu garang sebab saya rasa kalau cikgu marah pun sebab perangai kitorang(pelajar) agak melampau atau memang dah terlalu melampau. walaupun saya pernah kene sekeh dengan cikgu, saya tak boleh nak marah sebab memang waktu tu saya yang salah. saya rasa budak-budak sekarang ni terlampau dimanjakan sangat sampai tak boleh nak ditegur.
    -Jebat Setia

    ReplyDelete
  2. Hari ini khamis 15/5/2009
    saya telah mengikuti Kejohanan Sofbol MSS Selangor di daerah klang. Saya guru sekolah menengah tetapi telah diarahkan menjadi jurulatih perempuan bawah 12 tahun n saya sahut cabaran itu n memang mencabar kerana pelajar sekolah rendah ini masih kanak2 perlu diulang beberapa kali baru mereka akan faham apa yang sebenarnya. Alhamdulillah pasukan saya mendapat naib johan Selangor n Daerah klang menjadi johan. saya terpaksa terima kekalahan itu meskipun sepatutnya pasukan kami boleh menang tetapi mungkin kerana beberapa faktor hujan n sebagainya menyebabkan nasib tidak menyebelahi kami. Penginapan kami juga mempunyai kekurangan berbanding bilik2 penginapan yang lain tetapi alhamdulillah anak2 didik saya memahami apa yang dikatakan oleh saya agar kami buktikan kepada mereka meskipun bilik kami panas seperti gurun sahara kami akan pastikan mendpat nombor yang terbaik n alhamdulillah. Makanan disediakan oleh kontinjen tetapi tidak mencukupi untuk anak2 didik saya yang masih kecil yang sedang membesar. Mereka mengukirkan senyuman bila melihat saya membawa balik milo,jag air, gula ,biskut tin dan roti untuk mereka . Mereka berebut2 untuk memasak air , membancuh milo n membuat roti jem untuk makan bersama2 seperti satu keluarga. Alhamdulillah melihat mereka tersenyum sambil makan meskipun hanya biskut n roti kerana mereka betul2 kelaparan kerana semua tenaga mereka telah digunakan untuk kejohanan.
    Harapan saya mereka akan teruskan disiplin n membantu ibu bapa n adik-beradik bila mereka pulang ke rumah masing2. Hasrat saya biarlah mereka jadi seorang anak yang berguna kpd ibu bapa, guru n masyarakat. Mereka begiru mesra dengan saya meskipun hanya seminggu bersama n kekadang saya marah mereka bila baju n kasut tidak tersusun tetapi mereka faham kenapa mereka dimarahi.. semasa nak berpisah saya dipeluk oleh mereka nak menangis juga rasanya...alhamdulillah Allah telah memberikan kami kejayaan n kasih sayang yang terjalin .

    ReplyDelete
  3. huhuhu
    biasalah tu cikgu
    diaorang x tahu siapa cikgu yg sebenarXD
    dan cam firdaus kata dia penah kena sekeh dengan cikgu tapi dia sekurang2nya dia tahu kesalahan dia.(termasuklah sayaXDD)

    -izzati 2budi 2008

    ReplyDelete
  4. mm.. sye sntiase hormat cekgu..
    couse u r the best teacher i hav f0und...
    u r caring... mny st0ry t0 tell..n mny other thing...
    spe yg x h0rmat cekgu tuh.. mmg rugi sbb x menghargai ckgu..
    ill never f0rget u!
    luv u s0 much~

    fr0m y0ur student:
    anis izzati binti mohd. tarmizi
    2 imtiyaz
    2009

    ReplyDelete